פוליגרף

סיווג בטחוני ובדיקת פוליגרף כחלק מהליך קבלה לתפקיד מסווג

סיווג בטחוני ובדיקת פוליגרף כחלק מהליך קבלה לתפקיד מסווג

תהליך הסיווג הביטחוני הוא סדרה של צעדים שנדרש לנקוט על ידי אדם על מנת לקבל, לשמור או להפסיק סיווג ביטחוני. התהליך כולל חקירת הרקע והכסף של הפרט ובדיקת פוליגרף.

אם אתה מגיש מועמדות למשרה מסווגת ועדיין לא עברת את הסיווג הביטחוני או הפוליגרף שלך, אז אתה צריך לוודא שאתה עושה זאת לפני הגשת הבקשה.

תהליך קבלת הסיווג הביטחוני אינו קל. תצטרכו לעבור בדיקת רקע אינטנסיבית ובדיקת פוליגרף. בדיקת הפוליגרף נעשית כדי לוודא שאינך מהווה איום על המדינה וכי אתה אמין מספיק לתפקיד.

תהליך הסיווג הביטחוני הוא הרבה יותר קפדני ממה שהיה פעם

הוא כולל בדיקת פוליגרף, הכוללת שאלות על נאמנותו של המועמד למדינתו וכל מגע עם סוכנים זרים.

בדיקת הפוליגרף אינה החלק היחיד בתהליך. המועמדים נדרשים גם לספק מידע מפורט על כל קרובי משפחה המתגוררים מחוץ למדינת מולדתם וכל אחזקות פיננסיות במדינות אחרות.

על המועמדים גם לחשוף את כל היסטוריית התעסוקה, ההשכלה והמגורים בעבר, כמו גם את כל היסטוריית הנסיעות לחו"ל בשבע השנים האחרונות.

מה קורה אם מועמד לא עובד את בדיקת הפוליגרף?

תהליך הסיווג הביטחוני הוא סדרה של שלבים שיש להשלים לפני שאדם יכול לעבוד בתפקיד מסווג. התהליך מתחיל במילוי טופס התאמה ביטחוני, שלאחריו מתבצעת חקירת רקע ולאחר מכן בדיקת פוליגרף. אם המועמד נכשל בבדיקת הפוליגרף, הוא לא יוכל לקבל את הסיווג הביטחוני שלו.

ישנן מספר סיבות מדוע מישהו עלול להיכשל בבדיקת הפוליגרף, ייתכן שחלק מהאנשים היו לא ישרים בטופס שלהם או במהלך חקירת הרקע שלהם, וחלק מהאנשים עלולים להיות עצבניים לגבי ביצוע הבדיקה כי הם מעולם לא עברו אחת לפני כן או כי הם חוו טראומה בעבר.

אישור אבטחה הוא תהליך המשמש כדי לקבוע אם ניתן להעניק לאדם גישה למידע מסווג. התהליך כולל ראיון סיווג ביטחוני, חקירה ביוגרפית ובדיקת פוליגרף.

אם המועמד נכשל בבדיקת הפוליגרף, הוא אינו כשיר לתפקיד מכיוון שהוא נחשב כמי שאינו מסוגל לשמור על מידע מסווג.

אישור אבטחה הוא תהליך המשמש כדי לקבוע אם אדם יכול לגשת למידע מסווג. התהליך כולל חקירת רקע, ראיון ובדיקת פוליגרף.

אם נכשלת בבדיקת הפוליגרף, אין בכך כדי לפסול אותך אוטומטית מלקבל את סטטוס האישור.

ייתכן שעדיין תקבל אישור ביטחוני לאחר חקירה על הרקע שלך וראיונות עם אנשים אחרים שמכירים אותך היטב.

מה זה בעצם בדיקת פוליגרף ומה ואילו תגובות הפוליגרף מודד?

בדיקת הפוליגרף היא סוג של טכניקה משפטית המודדת את התגובות הפיזיולוגיות של אדם לקבוצת שאלות. זה יכול לשמש כדי לקבוע אם האדם דובר אמת או לא.

בדיקת הפוליגרף הומצאה לראשונה בשנת 1921 על ידי ג'ון אוגוסטוס לרסון, והיא שימשה בתחילה כגלאי שקר.

הפוליגרף הוא מכשיר שמודד ומתעד תגובות פיזיולוגיות כמו דופק, לחץ דם, קצב נשימה והולכה בעור על מנת לקבוע אם הנבדק דובר אמת או לא.

אישור בטחוני יכול להינתן על ידי הממשלה לאנשים שיש להם גישה למידע מסווג. אישור זה יהיה תלוי ברמת הגישה שאדם צריך. בדיקת הפוליגרף היא אחת הדרישות לקבלת סיווג בטחוני.

בדיקת הפוליגרף היא נושא שנוי במחלוקת מסיבות רבות

ראשית, זו יכולה להיות חדירה לפרטיות לשאול שאלות מסוימות על חייו האישיים של מישהו וסוג של מבחן אמינות . שנית, יש כמה מגבלות בדיוק של בדיקה מסוג זה. זה יכול לקחת עד שלושה ימים עד שהתוצאות יחזרו, אז אתה צריך לחכות לפני שאתה יודע אם מישהו עבר או לא. זה יכול להיות מלחיץ ולא נוח עבור כל המעורבים.

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

בדיקה לגילוי האזנות סתר

בדיקות האזנה סתר – חוקי או לא? בארצנו הקטנטונת מדברים הרבה על האזנות סתר, שהיו חלק חשוב בפרשיות שחיתות שונות ומשונות. אבל – לא כולם

איך לעבור בדיקת פוליגרף?

בכתבה הבאה ננסה לענות בצורה המיטבית ביותר כיצד ניתן לעבור את בדיקת הפוליגרף, על הצד הטוב ביותר. ראשית נרחיב מעט על מהי בדיקת פוליגרף, מקורה

קבילות פוליגרף בבית משפט

פוליגרף בבית משפט מכשיר הפוליגרף, שהומצא בשנת 1885 ומאז עבר לא מעט גלגולים ושינויים, משמש חוקרים רבים לצורך זיהוי שקרים וגילוי האמת. המכשיר, בהתבסס על