פוליגרף

ייעוץ ביטחוני וסקרים של מניעת אובדן

ייעוץ ביטחוני וסקרים של מניעת אובדן

יתכן שבעולם אידיאלי, הטקסט הזה לא היה נכתב.

זאת כיוון שבעולם אידיאלי, כל העובדים בכל הארגונים, העסקים והחברות, היו ישרים כמו סרגל ויעילים כמו מכונות משומנות היטב.

כפועל יוצא מכך, האובדן העסקי היה מזערי עד אפסי והגופים היחידים שאכן היו זקוקים לשירותים של ייעוץ ביטחוני, היו גופים ביטחוניים כמו השב"כ או גופים אחרים במערכת הביטחון.

למרבה הצער, העולם שבו אנו חיים רחוק מלהיות מושלם ובעשורים האחרונים יותר ויותר ארגונים ועסקים פונים לגופים מקצועיים המעניקים שירותי ייעוץ ביטחוני ומבצעים סקרים של מניעת אובדן.

מה זה בעצם ייעוץ ביטחוני על קצה המזלג?

מטרת העל של הייעוץ הביטחוני היא לספק פתרונות מבצעיים ואסטרטגיים יעילים, בהתאם לצורכי הלקוח הפרטי או העסקי כדי לשמור על טוהר המידות של העובדים ולמנוע אובדן עסקי.

מדובר בתהליך המורכב ממספר שלבים. להלן העיקריים שבהם:

  • שלב האבחון – בשלב ראשוני זה היועצים הביטחוניים עוסקים באיסוף נתונים ומידע כדי שיוכלו להכיר את העסק שעבורו נדרש הייעוץ. בין היתר הם לומדים את השדה שבו הוא פועל, לומדים על הסיכונים שעמם עליו להתמודד וכן בוחנים את מערך האבטחה הנוכחי על יתרונותיו וחסרונותיו.
  • שלב הצגת הפתרונות – בשלב השני של הייעוץ הביטחוני, היועצים מציגים בפני הלקוח מספר פתרונות אפשריים ומתייחסים לכשלים השונים שיש לתקן. בשלב זה היועצים צריכים לספק בין היתר לוחות זמנים מפורטים, הצעת מחיר מפורטת ועוד.
  • הכנה של תיק שטח לפתרון בעיות עתידיות – במסגרת הייעוץ יש להתייחס לא רק לבעיות הקיימות בהווה אלא גם לבעיות שעשויות לצוץ בעתיד. יש לציין כי ככול שהניסיון של בעלי המקצוע עשיר יותר, כך היכולת שלהם לחזות בעיות עתידיות, טובה ומוצלחת יותר.

מהי המשמעות של מניעת אובדן?

מניעת אובדן הוא מונח מקצועי הנמצא בשימוש נרחב בתחום הייעוץ הביטחוני.

מדובר למעשה על הגדרת מטריה רחבה המאגדת תחתיה מגוון פעולות המבוצעות בתחומים שונים במטרה לזהות נקודות תרופה, כשלים בתהליכי העבודה והתנהגות בלתי הולמת של עובדים.

במילים אחרות, הכוונה היא לקשת שלמה של פעולות בעלות אופי מודיעיני, המאפשרות לקברניטי הארגון לאתר ספקטרום שלם של בעיות:

החל מטעויות מנהליות המבוצעות בתום לב, דרך טיפול לוקה בחסר בשרשרת המוצר וכלה בגניבות ומעילות.

חשוב להבין כי האובדן העסקי לא בא לידי ביטוי רק בגניבה של סחורות כפי שרבים נוטים לחשוב בטעות.

אובדן עסקי יכול לבוא לידי ביטוי בין היתר גם בשעות עבודה.

כך לדוגמה באמצעות סקרים של מניעת אובדן, לא אחת מתברר שניתן לצמצם את שעות העבודה בצורה דרסטית מבלי לפגוע ביעילות העסק.

למעשה במקרים לא מעטים מתברר כי צמצום שעות העבודה לא רק מוזיל את עלויות התפעול של העסק, אלא אף מייעל את תהליכי העבודה.

כמו כן כשמדברים על מניעת אובדן, חשוב להתייחס לאובדן של מידע. משנה לשנה ערכו של המידע העסקי רק גדל והולך.

אי לכך, יש להתייחס למשאב יקר מציאות זה כאל נכס שיש להגן עליו, בדיוק כפי שנהוג להתייחס לסחורות ומוצרים מוחשיים.

השירותים שמעניקה חברת ש. ברוק בע"מ בתחום הייעוץ הביטחוני

להלן כמה מהשירותים שמספקת חברת ש. ברוק בע"מ בתחומים הנ"ל:

  • איתור האזנות סתר – אנשי המקצוע של ש. ברוק בע"מ, משתמשים בציוד המתקדם ביותר בתחום איתור האזנות הסתר. הודות לכך, הם מסוגלים לאתר האזנות סתר המבוצעות על ידי חפרפרות או מרגלים תעשייתים, הן על מערכות ממוחשבות, הן על מכשירים סלולריים, הן על קווי פקס והן על קווי טלפון כמובן.
  • בדיקת זיוף מסמכים – ישנו מגוון רחב של תחומים שבהם ניתן לראות שכיחות גבוהה יחסית של זיוף מסמכים, כשבין היתר מדובר בתיירות, משפט, ביטחון ומסחר. חברת ש. ברוק בע"מ מספקת מבחר שירותים בשדה בדיקת זיוף המסמכים ובכלל זה מבצעת בדיקות של כתב יד, השוואת חתימות, סיווגי דיו ועוד.
  • מבחן אמינות – הכוונה היא למבדק המבוצע באמצעות פוליגרף. באמצעות בדיקת פוליגרף המבוצעת על ידי המומחים של ש. ברוק בע"מ, ניתן למנוע עבריינות תעסוקתית לפני שהיא מתרחשת. בדיקת פוליגרף לעובדים ולמועמדים מאפשרת לזהות בעיות אמינות וניסיונות לפגוע בעסק ונמצאת כיום בשימוש נרחב במגוון תעשיות ומגזרים, לרבות המגזר הפרטי. באמצעות בדיקת פוליגרף המבוצעת במכון פוליגרף מקצועי ניתן לחשוף ולמנוע גניבות, לחשוף הונאות של ספקים ושל עובדים כאחד ולבדוק את מהימנות העובדים באופן תקופתי (לקריאה נוספת על מבחן אמינות- לחצו כאן).

אמינות, מקצועיות ודיסקרטיות

שלמה ברוק, העומד בראש חברת ש. ברוק בע"מ, הוא בעל ניסיון עשיר בצורה בלתי רגילה בתחום הייעוץ הביטחוני.

בין היתר כיהן כיושב ראש איגוד בודקי הפוליגרף וכראש יחידת הפוליגרף הארצית של משטרת ישראל ובנוסף הינו בעל תואר שני בפסיכולוגיה חברתית מאונ' תל אביב.

ברוק עבר לאורך השנים וממשיך לעבור הכשרות בתחום תהליכי חקירה ביטחוניים ופליליים בארצות הברית ובישראל ואף עבר השתלמות בנושאים אלה ברשות הפדרלית של ארצות הברית (FBI).

הניסיון העצום שנצבר בחברת ש. ברוק בע"מ לאורך שנות הפעילות שלה, מאפשר לאנשי המקצוע הפועלים בה לייעל את תהליכי העבודה של עסקים שונים תוך זמן קצר, להגדיל את הרווחיות ולמנוע אובדן משמעותי, מבלי לפגוע בהתנהלות השוטפת של העסק.

לקבלת פרטים נוספים השאירו את הפרטים שלכם באתר ונציגי השירות של החברה ישוב אליכם בהקדם.

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

בדיקה לגילוי האזנות סתר

בדיקות האזנה סתר – חוקי או לא? בארצנו הקטנטונת מדברים הרבה על האזנות סתר, שהיו חלק חשוב בפרשיות שחיתות שונות ומשונות. אבל – לא כולם

איך לעבור בדיקת פוליגרף?

בכתבה הבאה ננסה לענות בצורה המיטבית ביותר כיצד ניתן לעבור את בדיקת הפוליגרף, על הצד הטוב ביותר. ראשית נרחיב מעט על מהי בדיקת פוליגרף, מקורה

קבילות פוליגרף בבית משפט

פוליגרף בבית משפט מכשיר הפוליגרף, שהומצא בשנת 1885 ומאז עבר לא מעט גלגולים ושינויים, משמש חוקרים רבים לצורך זיהוי שקרים וגילוי האמת. המכשיר, בהתבסס על