פוליגרף

גרפולוגיה חקר כתב היד וניתוחו

גרפולוגיה חקר כתב היד וניתוחו

הסבר המונח גרפולוגיה- גרפולוגיה היא חקר כתב היד וניתוחו. זוהי שיטה המשמשת להערכת אופיו או אישיותו של אדם על סמך מאפייני כתב היד שלו.
גרפולוגים מאמינים שעל ידי לימוד כתב היד של מישהו, הם יכולים לקבל תובנה לגבי המבנה הפסיכולוגי שלו וכיצד הם מתקשרים עם העולם הסובב אותם.

גרפולוגים מומחים בניתוח כתב יד ופרשנותו כדי להגיע למסקנות לגבי מצבו הנפשי, מצבו הרגשי ואפילו בריאותו הגופנית של האדם.
הם משתמשים במידע זה כדי לעזור לאנשים הנאבקים בבעיות כמו דיכאון, חרדה או התמכרות. ניתן להשתמש בגרפולוגיה גם למטרות ארציות יותר כמו קביעת התאמתו של מישהו לעבודה או אפילו לעזור לזוגות להבין זה את זה טוב יותר.

גרפולוגים מקצועיים משתמשים בכישוריהם כדי לנתח דוגמאות כתב יד כדי לקבוע כיצד אדם חושב, מרגיש ומתנהג. על ידי לימוד צורת האותיות, הנטייה של המילים, המרווחים בין המילים, גודל האותיות ואלמנטים אחרים של סגנון כתיבה, גרפולוגים יכולים לקבל תובנות לגבי תכונות האישיות והאיפור הפסיכולוגי של האדם.

הם משתמשים במומחיות שלהם כדי לעזור לאנשים להבין את עצמם טוב יותר או אפילו לסייע בתיקים משפטיים על ידי מתן ראיות למצב הנפשי של אדם בזמן מסוים.

פגישה עם גרפולוג כחלק מהליך התאמה של מועמד לעבודה

גרפולוגיה יכולה להיות כלי שימושי עבור מעסיקים שרוצים לוודא שהם שוכרים את האדם הנכון לתפקיד.
גרפולוגים יכולים לקבל תובנה לגבי תכונות האישיות של האדם ומוסר העבודה. זה הופך אותו לכלי בעל ערך רב עבור מעסיקים שכן הם יכולים להשתמש בגרפולוגיה כדי להעריך מועמדים לפני קבלת החלטות העסקתם.

השימוש בגרפולוג הפך פופולרי עם השנים למעסיקים ובעלי עסקים ככלי עזר נוסף לפוליגרף או במקומו,
בעזרת הניתוח הגרפולוגי כיוון שכך ניתן לחסוך בהסמכה, עלויות ועוגמת נפש על השקעה במועמד שלבסוף יימצא לא מתאים לתפקיד.

ניתן להשתמש בניתוח של הגרפולוג על המועמד כדי לקבל תובנות לגבי המבנה הפסיכולוגי שלו. גרפולוגים מנתחים את הגודל, הצורה, הלחץ, המהירות והיבטים אחרים של כתב יד כדי לקבוע אם למישהו יש את התכונות הדרושות להצלחה בתפקיד מסוים. על ידי לימוד דוגמאות כתב יד, גרפולוגים יכולים לספק למעסיקים תובנה חשובה לגבי האם אדם מתאים לעבודה או לא.

האם ניתן לטעות בניתוח הגרפולוגי של אדם?

כפי שציינו קודם לכן, גרפולוגים מאמינים שעל ידי לימוד כתב ידו של אדם, הם יכולים לקבל תובנה לגבי אישיותו ואף לחזות התנהגות עתידית.
עם זאת, האם ניתן לגרפולוגים לעשות טעויות בניתוח שלהם? מאמר זה יחקור שאלה זו, תוך בחינת המלכודות הפוטנציאליות של ניתוח גרפולוגי ומה ניתן לעשות כדי להימנע מהם.

אז נחזור לשאלה, האם אפשר לטעות בניתוח הגרפולוגי של אדם? התשובה היא כן, שכן גרפולוגיה אינה מדע מדויק וישנם גורמים שונים שיכולים להשפיע על דיוק התוצאות, לכן, חשוב שאנשי מקצוע יהיו מודעים לטעויות אפשריות בעת פירוש דוגמאות כתב יד על מנת להימנע מהנחת הנחות שגויות לגבי אדם.

כתב יד יכול להתפרש בצורה שונה בהתאם לאדם שעושה את הניתוח ולהטיות שלו. בנוסף, גורמים מסוימים כמו גיל ובריאות יכולים להשפיע על איך כתב היד של אדם נראה, מה שמקשה על ניתוחם המדויק. לכן חשוב לא להסיק מסקנות, להגיע לניתוח באופן סובייקטיבי וחף מדעות קדומות , להיות מקצועי וכך להימנע ככל הניתן מטעויות בניתוח הגרפולוגי.

כך או כך, מדובר בכלי שימושי, יעיל ופרודוקטיבי למעסיקים/ כחלק מהליך מיון ביטחוני/ בפן הבינאישי ובמגוון תחומים נוספים.

שתפו:

צרו קשר

מאמרים נוספים

בדיקה לגילוי האזנות סתר

בדיקות האזנה סתר – חוקי או לא? בארצנו הקטנטונת מדברים הרבה על האזנות סתר, שהיו חלק חשוב בפרשיות שחיתות שונות ומשונות. אבל – לא כולם

איך לעבור בדיקת פוליגרף?

בכתבה הבאה ננסה לענות בצורה המיטבית ביותר כיצד ניתן לעבור את בדיקת הפוליגרף, על הצד הטוב ביותר. ראשית נרחיב מעט על מהי בדיקת פוליגרף, מקורה

קבילות פוליגרף בבית משפט

פוליגרף בבית משפט מכשיר הפוליגרף, שהומצא בשנת 1885 ומאז עבר לא מעט גלגולים ושינויים, משמש חוקרים רבים לצורך זיהוי שקרים וגילוי האמת. המכשיר, בהתבסס על